Oбществено обсъждане за изпълнението на проекти за изграждане и рехабилитация на транспортна инфраструктура на Столична община

Снимка: Пресцентър СО
 

 

На 25 февруари в Столична община се проведе обществено обсъждане в присъствието на заместник-кметовете на София Дончо Барбалов и Любомир Христов във връзка с намерение за поемане на общински дългосрочен дълг, свързан с изпълнението на проект за изграждане и рехабилитация на транспортна инфраструктура за периода 2013-2016 година.

Столична община е изготвила програма за изграждане и рехабилитация на транспортната инфраструктура за периода 2013-2016 година, която обхваща основни обекти на транспортната инфраструктура, предвидени за рехабилитирани в рамките на четири годишния период. Включени са обекти от транспортната инфраструктура за довършване, които са започнати преди години, разширения и реконструкции на булеварди като ул.„Опълченска” от бул.„Сливница” до бул.„Тодор Александров”, разширение бул. ”Тодор Каблешков” от бул. "Братя Бъкстон" до бул. "Цар Борис III“ и изграждане от ул. «Луи Айер» до ул. «Емилиян Станев» и др., представи в презентация Кристиян Димитров от дирекция «Транспортна инфраструктура» на Столична община.  

С програмата се цели трайно подобряване на експлоатационното състояние на основни градски артерии. Освен цялостна рехабилитация на пътните платна важно за програмата е комплексния подход – изграждане на уличното осветление по протежението на пътните обекти, на тротоари.  

Транспортни обекти, включени в проект за изграждане и рехабилитация на транспортна инфраструктура за периода 2013-2016 година, като окончателен списък предстои да бъдат одобрени от Столичен общински съвет, посочи заместник-кметът Любомир Христов. По отношение на рехабилитацията на второстепенната улична мрежа на града има готови работни проекти, които са включени за изпълнение в рамките програмата на Столичтна община за текущи ремонти по зони, но които разделен града.

Индикативната стойност на дейностите по проекта възлиза на стойност 200 млн. лв. Проведени са предварителни разговори с Европейска инвестиционна банка (ЕИБ) за осигуряване на част от финансирането на проекта. В свое писмо банката е изразила принципното си желание и интерес да съфинансира проекта в размер до 50% прогнозните разходи.

Проектът за изграждане и рехабилитация на транспортна инфраструктура за периода 2013-2016 година се допълва от два проекта в процес на изпълнение от Столична община:

1. Проект за интегриран градски транспорт финансиран в размер на 62,624 млн. eвро.

Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма “Регионално развитие” 2007-2013, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие в размер на 42,5 млн. евро, средства от държавния бюджет в размер на 7,5 млн. евро и заем от Европейска банка за възстановяване и развитие (ЕБВР).  

Проектът включва няколко компонента, които обхващат ключови елементи на столичната система за градски транспорт: (i) закупуването на нови тролейбуси; (ii) изграждането на нова трамвайна линия до кв. „Дървеница”; (iii) реконструирането на трамвайната линия по бул. „България”; (iv) въвеждане на интелигентна и адаптивна система за управление на трафика и; (v) информационни табла, предоставящи информация на пътниците в реално време на спирките на градския транспорт.  

2. Проект за изграждане на електронна система за таксуване в градския транспорт. Проектът се изпълнява от Центъра за градска мобилност ЕАД и се финансира със заем от ЕБВР.  

С проект интегриран столичен градски транспорт се цели осигуряване на ефективно и устойчиво подобрение на услугата градски транспорт в София.  

Компоненти на проекта са:

 
-    Интелигентна система за управление на трафика на 20 от най-натоварените кръстовища 
-    Инсталиране на 600 електронни информационни табла 
-    Техническа помощ за изготвяне на маркетингов и правен анализ за спирковите навеси 
-    Доставка на 50 нови съчленени нископодови тролейбуси 
-    Изграждане на нова трамвайна линия – от Семинарията до Дървеница / Студентски град – 4,6 км 
-    Рехабилитация на трамвайния релсов път по бул. България – 3,7 км 
    
   

Анализът на ползите и разходите по проекта показва, че икономията на време представлява 96% от общите ползи за проекта. Увеличава се експлоатационната скорост – по рехабилитирания участък на трамвайното трасе по бул. „България” от 16 на 19,5 км/ч, а намалява времето за пътуване на пътниците по новата трамвайна линия. Ще бъдат спестени 401 000 часа годишно, каза по време на обсъждането Цветан Цолов, ръководител на проекта.  

Постига се и икономия на електроенергия и разходи за поддръжка и ремонт – с 15% поради предвиденото IGBT управление.

Изпълнението на проекта ще допринесе и за подобряване достъпността за хората в неравностойно положение.

Проект за разширение на автоматизираната система за таксуване на пътниците, финансиран с кредит от Европейската банка за възстановяване и развитие. Презентация за проекта представи Десислава Христова от „Център за градска мобилност”. Проектът предвижда инсталиране на системата в автобусния транспорт - окабеляване и оборудване на около 800 превозни средства и ще се оборудват гаражите. Предвижда се и нова система за контрол на пътниците.

Пресцентър СО

Фотоалбуми

ХАРТА НА КЛИЕНТА