Кампания за безплатна подмяна на отоплителни уреди 2020
ОБЯВИ ЗА РАБОТА ОТ МЕСТНИ РАБОТОДАТЕЛИ
Прием - първи клас
Защита на личните данни
Електронни услуги
Начало
Домашни животни
Бедствия и аварии
RSS новини
Проекти
ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОЕКТ „ПОДОБРЯВАНЕ НА КАЧЕСТВОТО НА ЖИВОТ И ДОСТЪП ДО УСЛУГИ ЗА СОЦИАЛНО ВКЛЮЧВАНЕ В СО – РАЙОН „НОВИ ИСКЪР”
ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОЕКТ
„ПОДОБРЯВАНЕ НА КАЧЕСТВОТО НА ЖИВОТ И ДОСТЪП ДО УСЛУГИ ЗА СОЦИАЛНО ВКЛЮЧВАНЕ В СО – РАЙОН „НОВИ ИСКЪР”
Район „Нови Искър“ приключи работата по Проект „Подобряване на качеството на живот и достъп до услуги за социално включване в СО – район „Нови Искър“, който стартира през месец февруари 2016г. и продължи до 30 септември 2017г.
Проектът се реализира в изпълнение на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.002-0212-С001/22.12.2015 г. по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 - 2020 г., бюджетна линия № BG05M9OP001-2.002 “Независим живот“.
Главната цел на проекта беше подобряване качеството на живот на лица с увреждания и на възрастни хора над 65 години, чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, зачитайки техните права и съобразявайки се с техните възможности и специфични потребности.
Основната заложена дейност беше почасово предоставяне на интегрирани услуги на лица с увреждания с ограничения или в невъзможност за самообслужване, в която бяха включени общо 45 потребители. От тях 26 потребители ползваха услугата „Личен асистент“, 12 -„Домашен помощник“ и 7 - „Социален асистент“.
Предоставянето на интегрираните грижи продължи 18 месеца, през които наетия персонал от лични, социални асистенти и домашни помощници премина три поддържащи обучения, заложени в дейност „Обучение, консултация и супервизия“, като на всеки четвърти месец се провеждаше супервизия. В рамките на тези срещи, персонала беше обучен как да избегне кризисните ситуации в процеса на работата си с потребителите, както и консултиран как да взема решения от различно естество.
За изпълнението на дейност „Психологическа подкрепа и консултиране за персонала, предоставящ социални услуги“, на всеки два месеца бяха провеждани регулярни срещи между персонала и наетия по проекта психолог с опит в работата с хора със специални потребности. Чрез споделяне на проблеми от професионалното си ежедневие, асистентите и помощниците бяха провокирани да открият положителните аспекти от грижата, която полагат и да намерят смисъл в нея. Прилагането на този подход е адаптивен механизъм за справяне в условия на стрес и качествено предоставяне на социалните услуги.
За самите потребители беше осигурена мотивационна и психологическа подкрепа, която също се извършваше от психолог. Тази подкрепа представляваше провеждане на индивидуални консултации, които бяха съобразени с възрастта, вида и степента на заболяването на хората. Резултатът, който се търсеше при тези срещи беше облекчаване на емоционалното страдание на потребителя, както и решаването на някои лични затруднения в общуването, преодоляване усещането за изолация и чувството за безперспективност.
Последната съпъстваща дейност, заложена в проекта беше „Осигуряване на адаптиран, специализиран транспорт“. За целта беше закупено транспортно средство(микробус) адаптирано за превоз на хора със специални потребности. Услугата се предоставяше на принципа „От врата до врата“ и се обслужваха лица по следните критерии: лица в инвалидни колички, лица с изключително тежки заболявания на опорно – двигателния апарат, незрящи и други, които не могат да ползват стандартните транспортни услуги или страдат от по-тежки увреждания, които не позволяват използването дори на пригоден обществен транспорт.
За поддържане непрекъснатостта на услугите в социална среда и с цел осигуряване на устойчивост на резултатите върху целевата група, в рамките на шест месеца след приключване на дейностите по проекта, район „Нови Искър“ ще продължи предоставянето на транспортни услуги на всички жители от района, които отговарят на посочените по-горе критерии и желаят да се възползват от предлаганата услуга. За целта те трябва да подадат Заявление (по образец) с приложено копие на лична карта и Решение на ТЕЛК в деловодството на района, всеки работен ден от 8,30ч. до 17,00ч.
За повече информация на тел. 02/991 64 36.