Бяха представени компоненти от разработваната автоматизирана система за 50 от основните административни услуги за граждани и фирми

Пресцентър на Столична община

През тази седмица в Столична община бяха представени компоненти от разработваната автоматизирана система за 50 от основните административни услуги за гражданите и фирмите – като електронния портал за подаване на заявления за електронни административни услуги и управление на процесите за реализация на конкретните услуги. 
       

На събитието присъстваха Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община и Роман Василев, министър за развитие на електронно правителство, представители на министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, журналисти. 
      

Въвеждането на електронни услуги пести време на граждани и на бизнеса, каза кметът на София Йорданка Фандъкова. Кметът посочи, че Столична община е включена в този проект, защото имаше готовността да го направи. По думите й Общината имаше основа и готов хардуер, подходящ за развитието на електронни услуги, благодарение на собствено финансиране. 
       

Електронните услуги имат редица предимства. Те спестяват на гражданите и бизнеса време и ресурси, защото заявката се прави през интернет, без да се ходи и да се чака на гише, а системата работи 24 часа в денонощието без почивен ден. При ползване на електронни услуги не се губи време за събиране на допълнителни документи, които могат да се изискат по административен път. Електронните документи се получават директно чрез портала, ако потребителят желае да получи електронен документ, а при получаването им на гише – потребителят е предварително информиран, че може да си получи документа. Междувременно потребителите могат да получават помощ и отговори на въпроси, свързани с ползване на услугите, директно през портала или по телефона. 
       

Електронните услуги гарантират информираност и прозрачност на техните ползватели. Статусът на услугата се вижда на портала във всеки един етап от изпълнението. Списъкът с необходими документи, които трябва да се приложат към заявката за услуга, е пълен, точен и ясен. При липсващи или погрешно приложени документи, потребителите получават детайлни инструкции и възможност за корекция. Системата за обратна връзка осигурява проследимост и ефективност в комуникацията с потребителите. 
       

„Готовността на Столична община за предоставяне на електронни услуги е важна стъпка към изграждането на единна административна среда за обмен на информация по електронен път”, каза министър Роман Василев. „Електронните услуги ще гарантират прозрачност и ефективност, а това, сигурен съм, ще бъде полезно както за гражданите и бизнеса, така и за самата администрация”, добави министър Василев. 

Фотоалбуми

ХАРТА НА КЛИЕНТА