„Обучение, консултация и супервизия на персонала за предоставяне на услугите“ по проект „Подобряване на качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване в СО – район „Нови Искър“

Във връзка с изпълнение на Дейност 3 „Обучение, консултация и супервизия на персонала за предоставяне на услугите“ по проект  „Подобряване на качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване в СО – район „Нови Искър“ бюджетна линия № BG05M9OP001-2.002 “Независим живот“ на 9 април в ритуалната зала на район „Нови Искър“ се проведе въвеждащо обучение на одобрените кандидати за лични/социални асистенти и домашни помощници. Основната цел на обучението беше да осигури информация за политиката и практиките в областта на социалните услуги, основни нормативни документи и институции свързани с предоставянето на услугата, да се формират професионални компетентности на кандидатите за лични/социални асистенти и домашни помощници, като се запознаят с философията и целите на услугите с организацията на работа и функциите на всеки служител.

 

Въвеждащото обучение беше проведено от г-жа Петя Цветанова. На него кандидатите бяха запознати със спецификите, потребностите и подходите при работа с целевите групи и за работа с поверителна информация и оказване на първа долекарска помощ.

 

Бяха изложени нужните знания за удовлетворяване на основните потребностите на хората с трайни увреждания или в невъзможност да се самообслужват, ползватели на услугите „Личен асистент“, „Социален асистент“ и „Домашен помощник“, както и необходимата компетентност   на  кандидадите  за  лични/социални асистенти и домашни помощници, свързана с изготвянето  и изпълнението на индивидуални  планове на потребителите  на услугите по проекта.

 

Основните теми, които бяха разгледани са:

 

Тема  1: „Социални услуги  в общността-общи познания за грижи в домашна среда“ – /Лекция/.

Тема 2:„Професионална роля и основни задължения на личния асистент, социалния асистент и домашния помощник. Насоки за изготвяне на индивидуални планове на потребителите - Водене на Дневник на потребителя“ - /Лекция и практическа задача/.

Тема 3: „ Потребност и права на потребителите на социалните услуги“ – /Лекция/.

Тема 4: „Оценка на риска, първа помощ и справяне с кризисни ситуации. Осигуряване на безопасна среда в дома на потребителя“ - /Лекция и практическа задача/.

Снимки можете да разгедате тук

Фотоалбуми

ХАРТА НА КЛИЕНТА